fake rolex forum second-hand industry is at the same time extremely popular during the world-wide sector.
targeted engine substances to make sure you subvert the larger makeup debt is considered the capabilities about www.upscalerolex.to rolex.

free shipping and returns on https://www.buywatches.is/ for women and men.

replica uhren are fine watches that are made out of only the best materials.
Uncategorized

Jak stres wpływa na dziecko w czasie ciąży?

Lekarze zgodnie podkreślają, że kobiety spodziewające się dziecka koniecznie powinny unikać wszelkich sytuacji stresowych. Jest to niezwykle istotne, gdyż dzięki temu dziecko może się lepiej rozwijać. Ciągłe sytuacje stresowe mogą z kolei doprowadzić do tego, iż zajdą jakieś komplikacje w rozwoju dziecka. W niniejszym artykule wyjaśniamy, jak stres wpływa na dziecko podczas ciąży. Zapraszamy do lektury.

Stres w ciąży – skąd się bierze? 

Stres towarzyszy każdemu. Hormon stresu, czyli kortyzol, w odpowiednich dawkach pobudza organizm do prawidłowego zachowania. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że nieustanny stres nie ma już dobroczynnego wpływu na organizm, a wręcz przeciwnie. Napięcie nerwowe może siać prawdziwe spustoszenie w organizmie, jeśli występuje w sposób ciągły. Zwłaszcza, gdy mowa jest o kobietach w ciąży.

Uniknięcie stresu w trakcie ciąży jest niezwykle trudne. Tym bardziej, gdy kobieta w pierwszych miesiącach ciąży decyduje się na to, by w dalszym ciągu być aktywną zawodowo. Oczywiście, gdy stres przydarza się raz na jakiś czas, wówczas nie ma powodów do obaw. Należy jednak pamiętać o tym, że gdy stres jest bardzo silny i długotrwały, powoduje to nieustanne podnoszenie ciśnienia krwi. W niektórych przypadkach chroniczny stres może wywołać nawet przedwczesną akcję porodową. 

W pierwszych tygodniach ciąży zwalczenie stresu nie jest takie łatwe, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Kobieta ma trudności z oswojeniem się z całą tą sytuacją, a dodatkowo w jej organizmie dochodzi do prawdziwej burzy hormonów. Jeżeli napięcie nerwowe szybko minie, wtedy nie ma powodów do obaw. Gorzej, gdy kobieta walczy ze stresem każdego dnia. Warto wiedzieć, jakie są najlepsze sposoby na niwelowanie stresu w ciąży, aby mieć pewność, że nienarodzonemu dziecku nie stanie się nic złego. W ten sposób na pewno urodzi się ono zdrowe.

Objawy stresu w ciąży

Stresowi w ciąży mogą towarzyszyć także inne niepokojące objawy, takie jak:

  • biegunka,
  • nudności i wymioty,
  • ból brzucha,
  • ból mięśni,
  • przyspieszony oddech,
  • ból w okolicach klatki piersiowej,
  • zawroty głowy,
  • przyspieszona akcja serca,
  • nadmierna potliwość.

W przypadku, gdy kobiecie dokucza choć jedna z powyżej wymienionych dolegliwości prócz stresu, powinna jak najszybciej udać się do lekarza w celu wprowadzenia odpowiedniej terapii. W łagodzeniu stresu oraz towarzyszących mu dodatkowych dolegliwości niezwykle istotne jest także wsparcie bliskich, przede wszystkim partnera, rodziców czy pozostałych dzieci.

Co zrobić, by unikać sytuacji stresowych w ciąży?

Unikanie sytuacji stresowych w ciąży jest zalecane przez wszystkich specjalistów. Niestety, nie zawsze jest to w pełni możliwe. Tym bardziej, gdy kobieta w pierwszych miesiącach ciąży nie rezygnuje z aktywności zawodowej. Na stres mogą także wpływać różnego rodzaju konflikty rodzinne czy problemy w pracy. Istnieje wiele sposobów na zmniejszenie stresu w ciąży. Świetnym rozwiązaniem jest np. umiarkowana aktywność fizyczna. W trakcie aktywności fizycznej organizm wydziela endorfiny, czyli hormon szczęścia. Dzięki niemu możliwe jest rozładowanie napięcia. Kobieta znacznie szybciej może odzyskać dobry nastrój oraz pozytywne nastawienie do otaczającego ją świata. Jakie formy aktywności fizycznej są dozwolone w ciąży? Świetnym pomysłem są spacery, wypad na basen bądź joga.

Doskonałe efekty w niwelowaniu stresu może również przynieść słuchanie muzyki relaksacyjnej a także odpoczynek. Zapotrzebowanie na sen w pierwszych miesiącach ciąży jest znacznie większe. Kobieta w tym wyjątkowym czasie powinna spać około 12 godzin na dobę. Stres można zniwelować też odpowiednio zmieniając swoją dietę. Koniecznie należy zrezygnować z potraw wysokotłuszczowych, bogatych w cukier i sól. Zamiast tego należy postawić na zdrową, zbilansowaną dietę bogatą w odpowiednie witaminy i minerały. Znajdziemy je w owocach i warzywach, produktach pełnoziarnistych, rybach morskich oraz ziołach. Wszystkie te produkty mają niezwykle pozytywny wpływ zarówno na przyszłą mamę jak i rozwijające się w jej łonie dziecko.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *